زنبور.نت > عسل و زیبایی > ماسک موز و عسل

ماسک موز و عسل

در سراسر جهان بیشتر خانم ها دارای پوستی خشک هستند، اگرچه اکثر خانم ها به دنبال بهترین و گرون‌ترین محصول برای آسیب نرسیدن به پوست و مراقبت از آن هستند، اما باید بگویم بسیاری از این محصولات بی اثر هستند.

علاوه بر آن در این محصولات موادی است که برخی از آنها عوارض جانبی را با خود به دنبال دارند. یکی از راه‌ها برای رسیدن به پوستی زیبا مستقیماً وجود محصولات طبیعی در آشپزخانه شماست! نه تنها این محصولات طبیعی هستند بلکه بسیار مؤثر می‌باشند.
ماسک موز یکی از بهترین روش‌ها برای بدست آوردن پوستی مرطوب و درخشان است. موز منبعی غنی از ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری پوست شماست. خواص ضد باکتری موجود در موز باعث پاکسازی لکه‌های تیره پوست و همچنین آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین های موجود در موز باعث ایجاد پوستی درخشان و نرم می شود. ماسک موز به پاکسازی سلول‌های مرده پوست و بهبود کلی پوست شما کمک می‌کند.
افراد مبتلا به آکنه به طور منظم با استفاده از این ماسک درمان می‌شوند. در زمستان که دست‌ها نیز اغلب پوسته پوسته و خشک می‌شوند می‌توانید از این ماسک برای دستان استفاده کنید.

ترکیبات: موز، دو قاشق مرباخوری عسل، یک قاشق مرباخوری بلغور جوی دوسر

روش تهیه و استفاده:

موز به دلیل خواص مرطوب کنندگی طبیعی برای پوست های خشک بسیار مفید است. عسل باعث کاهش التهابات و مشکلات پوستی می شود، بلغور جوی دوسر هم باعث پاک شدن سلول های مرده پوست و همچنین مانعی قوی برای ایجاد جوش های سر سیاه است. برای آنکه مواد ماسکتان از حالت سفتی در بیاید می توانید به آن کمی آب اضافه کنید تا به صورت خامه درآید.
صورت را با آب گرم بشویید و پس از خشک کردن این مخلوط را به چهره و ناحیه گردن خوب بمالید. به صورت مساوی مواد را  بر روی پوست پخش کنید و ۱۵ دقیقه بگذارید بر روی پوست بماند و سپس با آب ولرم پوست خود را بشورید.

این ماسک یکی از بهترین ماسک‌ها برای چهره‌های خسته و بی‌خوابی کشیده و پوست‌های خشک می‌باشد.