زنبور.نت > اخبار > استان‌ها > اختصاص تسهیلات سرمایه در گردش برای زنبورداران

اختصاص تسهیلات سرمایه در گردش برای زنبورداران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک بر اختصاص تسهیلات سرمایه در گردش برای زنبورداران از سوی مسئولان مربوط تأکید کرد.

لطفی اظهار کرد: با توجه به اینکه برای زنبورداران ردیف بودجه وجود ندارد، اختصاص تسهیلات سرمایه در گردش برای رفع مشکلات احتمالی برای زنبورداران ضروری به نظر می‌رسد که امیدواریم مسئولان مربوط تدابیر لازم را برای تحقق این امر بیاندیشند.

وی افزود: وابسته به شرایط جوی، بارندگی‌های شدید و بی‌موقع و تغییرات ناگهانی هوا زنبورداران برای توسعه فعالیتشان، تأمین تغذیه مصنوعی و تهیه امکانات جدید به اعتبار نیاز دارند که اعطای تسهیلات سرمایه در گردش درازمدت می‌تواند در رفع مشکلات زنبورداران کارگشا باشد.

این مسئول ادامه داد: هم‌زمان در سراسر کشور در مهرماه امسال طرح آمارگیری از کلنی‌های زنبور عسل شهرستان آبیک انجام شد که در این طرح تعداد زنبورداران ۸۱ نفر، تعداد کلنی‌های زنبور عسل پنج هزار و ۷۸۵ کلنی و میزان تولید ۲۲ هزار و ۴۸۸ کیلوگرم بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک میزان تولید عسل، مناطق پراکنش، تعداد کلنی و کندوهای مدرن و بومی، شناسایی افراد جدید شاغل در این بخش و ارتباط با زنبورداران و ارتقای سطح دانش آنها تا حد امکان را از اهداف اصلی اجرای طرح آمارگیری از کلنی‌های زنبور عسل برشمرد.

لطفی اضافه کرد: در آیه ۶۸ سوره مبارکه نحل سخن از زنبور عسل و خود عسل به میان آمده و از عسل به عنوان داروی شفابخش مهمی برای مردم یاد شده است.

وی تصریح کرد: دانشمندان از طریق تجربه به این حقیقت دست یافته‌اند که زنبورها به هنگام ساخت عسل آنچنان ماهرانه عمل می‌کنند که خواص درمانی و دارویی گیاهان به طور کامل به عسل منتقل شده و محفوظ می‌ماند که برای انسان مفید و ثمربخش است.

پاسخ دهید